No Title
cv: 1748 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Verandermanager, Interim-manager, Problemmanager
Maarssen
In overleg
opdracht in: Management en Consultancy

Basisopleiding
HAVO


01-09-1984 t/m 01-07-1989 HTS bedrijfskunde Alkmaar (Diploma 1989 )
01-09-1992 t/m 01-07-1993 MSc , Cranfield School of Management

Cursussen en bedrijfsopleidingen
APICS MRP/ CRP/ PAC/IM
Financial management, Coopers & Lybrand
Change management, Coopers & Lybrand
Marketing management, NIMA Nederland
Material management, TU EindhovenAPICS MRP/ CRP/ PAC/IM
Financial management, Coopers & Lybrand
Change management, Coopers & Lybrand
Marketing management, NIMA Nederland
Material management, TU Eindhoven

Zie ook www. zweers-im.nl voor meer informatie

Publicaties
Logistics Executive Benchmarking; What makes a World Class Logistics
Executive.
Publication 1994, Conference Board Europe
ISBN 0-8237-0476-9

Intermodaal transportGelderland in bedrijf maart 1994

Strategische Allianties in the Nederlandse Meubel Industrie
2 artikelen vakblad Meubel 1996

Talenkennis
Nederlands Moedertaal
Engels, Duits Goed zakelijk niveau
Frans, Italiaans Basis kennis

Nevenfuncties
Gast-Hoogleraar University of Phoenix- MBA programmaInternational business and
Marketing course

Oprichter “Stichting Oisterwijk Swingt”–Jazzfestival Oisterwijk


periode:01-11-1999 t/m 01-07-2001
functie:Algemeen Directeur
bedrijf:Producent isolerende dak- en gevelsystemen
omschrijving:Marktleider in isolerende dak- en gevelsystemen met een omzet van
100 mln.
gulden en 220 medewerkers. Verantwoordelijk als statutair directeur voor de
Holding en drie werkmaatschappijen. Realisatie van de onderstaande
verbeteringen:
· winstverbetering van 34% bij een krimpende markt van 8%.
· marktaandeel vergroting van 28 naar 35%.
· omzetten van een familiebedrijf cultuur naar een professionele organisatie
· installatie Ondernemingsraad
· verbetering Arbeidsomstandigheden en veiligheid
· begeleiden due diligence en verkoop Nieuwe aandeelhouders

periode:15-08-1997 t/m 01-11-1999
functie:Marketing Manager Europa/ Afrika
bedrijf:Shell International
omschrijving:Lid Leadershipteam Europa/ Afrika. Verantwoordelijk voor het opzetten
en
managen van een regionaal Marketingteam (wereldwijd 3 regio’s).
Verantwoordelijk voor het definiëren van de marketingplannen, Go-to-market
strategie, portfolioplanning, marketing communicatie (PR, promotie,
advertising, etc.)

Deelnemer SSI Transitie team, verantwoordelijk voor het opzetten van een
nieuwe organisatie SSI en het formuleren van de strategische richting van SSI
met de nadruk op marketing planning en totale diversificatie planning

periode:01-03-1994 t/m 01-08-1997
functie:Senior Consultant
bedrijf:rechtsvoorganger PricewaterhouseCoopers
omschrijving:Postorder bedrijf , Oostenrijk
Verantwoordelijk voor een Business Process Redesign project ter verbetering
van het serviceniveau en reductie van de kosten.FMCG retailer, Tsjechië
Diagnose van de voorgestelde organisatie structuur voor deze multi-format
retailer en het identificeren van verbeteringspotentieel voor de gehele
organisatie.

Zwitserse meubelretailer
Projectleider Business Process Re-engineering (BPR) project bestaat uit 6
deelprojecten die separaat als BPR projecten zijn doorgevoerd ter verbetering
van customer service en een significante kostenreductie. Inkoop en de
logistieke afwikkeling zijn herontworpen ten behoeve van het zekerstellen van
de positie als marktleider in de Zwitserse meubelretail branche. Binnen het
BPR project zijn de volgende aspecten nieuw gedefinieerd: organisatiestructuur
(business-units), leveranciersstrategie (inclusief productmanagement),
voorraad en distributiestrategie (invoering crossdocking), prijsstrategie en
gedeeltelijk marketingstrategie.

Producent van hoogspanning-testsystemen
Projectmanager diagnosefase Business Process Re-engineering. Verantwoordelijk
voor de business-unit Projectverkoop. Het totale BPR project is simultaan
doorgevoerd in drie business-units met een 20% kostenreductie en een 50%
doorlooptijdreductie

Europese fabrikant van diepvries en consumptie-ijs
Het uitvoeren van een Efficient Consumer Response, Value Chain Analysis van
een Engelse fabrikant van diepvriesgoederen. Deze studie identificeert het
verbeteringspotentieel voor de spelers in de gehele keten van deze fabrikant.
De Value Chain Analysis is uitgevoerd i.s.m. met de Europese ECR (Efficient
Consumer Response) Board en bevatte een uitgebreide analyse van drie
distributie kanalen en een steekproef van de vijf belangrijkste
productgroepen.

Een Nederlandse bank
Evaluatie van de huidige distributiemethoden en kosten op basis van een
activity based costing aanpak van de afschriftenpost uitgevoerd door PTT Post
van en naar de klanten van deze bank. Het herontwerpen van de distributie
structuur met als doel kostenreductie en prestatie verbetering van de totale
distributieketen.

Producent hydraulische apparaten
Herontwerp van de Europese distributiestructuur. Nadruk op voorraadverlaging
en een direct leverconcept naar klanten vanuit het Europese distributiecentrum
en de selectie van en onderhandelingen met geschikte distributie bedrijven.

Bloemen en planten industrie
Een kwalitatief, internationaal marktonderzoek naar aspecten van verpakking en
vervoermiddelen, die de kosten en prestatie binnen de totale potplanten-keten
kunnen beïnvloeden ten behoeve van een standaardisatie en optimalisatie in de
potplanten keten